КОМПЕТЕНТНОСТНЫЙ ПОДХОД И ЕГО ПРАКТИЧЕСКОЕ ПРИМЕНЕНИЕ В ПРЕПОДАВАНИИ РКИ

В статье рассматриваются теоретические основы компетентностного подхода, формулируется понятие компетенции, приводятся причины актуальности применения компетентностного подхода в преподавании РКИ, выделяются ключевые вызовы XXI века и их влияние на формирование социокультурной картины мира.

THE COMPETENCY BASED APPROACH AND ITS PRACTICAL APPLICATION IN TEACHING RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE

The article discusses the theoretical foundations of the competence approach, formulates the concept of competence, gives reasons for the relevance of the use of the competence approach in teaching Russian as a Foreign Language, highlights the key challenges of the 21st century and their influence on the formation of the sociocultural worldview

Authors
Publisher
Российско-Армянский (Славянский) университет
Language
Russian
Pages
195-199
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
компетенция; компетентностный подход; преподавание РКИ; ключевые вызовы XXI века; пирамида самоактуализации; competence; competence-based approach; teaching Russian as a Foreign Language; key challenges of the 21st century; self-actualization pyramid
Date of creation
14.06.2022
Date of change
20.06.2022
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/83350/
Share

Other records

Федотова Е.А.
Осенние коммуникативные чтения: к 20-летию открытия лингвистического образования в РОСНОУ: сборник статей Международной научно-практической конференции. Москва, 29-30 ноября 2018 г. Т. 3. КноРус. 2020. P. 224-230