New media practices in Bangladesh

This article examines the dynamics of new media and web journalism in Bangladesh with an emphasis on uses and practices. While much attention has been devoted to the uses of modern technology by citizen journalist. In Bangladesh, online audience grows very fast with people getting more news via internet. Country’s young generations are actively consuming online news. Any key topics of government are now widely written by bloggers, sharing on Facebook, Twitter and Youtube.

Authors
Khan A.K.1
Publisher
РУДН
Language
English
Pages
215-221
Status
Published
Year
2014
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
New Media; Citizen Journalism; Social Media; Internet
Date of creation
28.08.2019
Date of change
28.08.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/40608/
Share

Other records

Jorjikia M.V.
Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Литературоведение, журналистика. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2013. P. 136-143
Аксянова Д.Р.
Средства массовой коммуникации в многополярном мире: проблемы и перспективы: сборник материалов V Всероссийской научно-практической конференции. Москва, РУДН, 05 ноября 2014 г.. РУДН. 2014. P. 107-111