Методологические аспекты создания этно-ориентированной методики электронного обучения на примере русских глаголов движения в греческой аудитории

Настоящая работа посвящена основным аспектам разработки полимасштабной этноориентированной методики ЭО для греческой аудитории с опорой на родной язык и элементами сопоставления на примере глаголов движения.

Methodological aspects of creation of an ethno-oriented method for e-learning based on the example of russian verbs of motion for greek auditory

The current work is devoted to the basic aspects of creation of a wide range ethno-oriented methodology of e- learning for Greek students, supported by the knowledge concerning native language, and elements of comparison, based on the verbs of motion examples.

Authors
Publisher
РУДН
Language
Russian
Pages
148-152
Status
Published
Year
2014
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
e-learning; ethno-oriented methodology; internet education; e-platform; analysis of comparison between Russian and Greek verbs of motion; электронное обучение; этноориентированная методика; сетевое обучение; электронная платформа; сопостовительный анализ русских и греческих глаголов движения
Date of creation
30.06.2019
Date of change
30.06.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/37770/
Share

Other records

Karabuschenko N.B
Инновационное преподавание русского языка в условиях многоязычия: сборник статей в 2-х т. Т. 2 / Отв. ред. Н.М.Румянцева. РУДН. 2014. P. 200-203