Influence of National Culture on Country’s Innovative Activity

The paper deals with national culture influence on countries’ innovative development. Main goal is to analyze the impact of national culture on innovative activity on the macroeconomic level. The article explores Geert Hofstede’s cultural dimensions that allow assessing influence of main human values and mentality special features on behavioral patterns. The authors research an interaction between long term orientation and uncertainty avoidance and a level of innovative activity in various countries by means of a multivariate correlation analysis. The authors use - Global Innovation Index for innovative activity assessment. According to the research an association between uncertainty avoidance and innovative activity is inverse, this fact corresponds with Hofstede’s theory, the lower uncertainty avoidance, the higher innovative activity level. According to Cheddok scale an association between uncertainty avoidance and Global Innovation Index is noticeable, a correlation rate is -0,3. As far as long term orientation is concerned, the authors also found out a noticeable association with Global Innovation Index.

Статья посвящена влиянию национальной культуры на инновационное развитие страны. Главная цель - проанализировать влияние национальной культуры на инновационную дея тельность на макроэкономическом уровне. В статье исследуются культурные измерители Герта Хофштеде, позволяющие оценить влияние ключевых ценностей и особенностей менталитета на по веденческие паттерны. Авторы исследуют взаимосвязь между показателями «долгосрочная ориента ция» и «стремление к избеганию неопределенности» и уровнем инновационной активности с помощью корреляционного анализа. Для анализа инновационной активности авторы используют Мировой инно вационный индекс. Согласно исследованию взаимосвязь между стремлением к избеганию неопределен ности и мировым инновационным индексом обратная. Согласно шкале Чеддока, взаимосвязь явно вы раженная. Что касается ориентации на долгосрочные цели, взаимосвязь прямая и также явно выра женная.

Издательство
Редакция журнала Экономика и предпринимательство
Номер выпуска
2
Язык
Английский
Страницы
150-154
Статус
Опубликовано
Год
2021
Организации
  • 1 RUDN-University
Ключевые слова
national culture; innovative activity; Cultural dimensions of Hofstede; национальная культура; инновационная активность; культурные измерители Хофштеде
Дата создания
16.12.2021
Дата изменения
16.12.2021
Постоянная ссылка
https://repository.rudn.ru/ru/records/article/record/80637/
Поделиться

Другие записи

Kovaleva E.A., Agbede O.E., Tom-Ayegunle T.A., Agbede A.O.
Экономика и предпринимательство. Редакция журнала Экономика и предпринимательство. 2021. С. 259-263