GENDER MARKERS IN A DIDACTICALLY ORIENTED SPEECH ACT IN ENGLISH

The article focuses on the manifestation of the phenomenon of gender and its markers as found in didactically oriented speech acts. The findings discussed reflect a sample study of modern International Certificate materials in English with reference to gender characteristics as revealed therein.

Авторы
Yakovleva E.V. 1 , Agadzhanyan R.V.2
Издательство
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Язык
Английский
Страницы
298-308
Статус
Опубликовано
Год
2018
Организации
  • 1 Russian University of Peoples' Friendship
  • 2 Moscow city School No.166
Ключевые слова
gender markers; didactic speech acts; effectiveness; male discourse; female discourse
Цитировать
Поделиться

Другие записи

Oganyan E.V.
Функциональные аспекты межкультурной коммуникации и проблемы перевода: сборник статей V Международной научной междисциплинарной конференции. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2018. С. 270-278
Nepomniashchikh N.N., Volkova Y.A.
Функциональные аспекты межкультурной коммуникации и проблемы перевода: сборник статей V Международной научной междисциплинарной конференции. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2018. С. 320-333