DEVELOPING OF THE DISCURSIVE COMPETENCE IN TEACHING INTERPRETERS

The article describes the discourse as a perception object in consecutive translation. The authors offer their definition of discursive competence and reveal its content in oral communication. The article focuses on the information-oriented listening skills development of future interpreters. The information-oriented skills are a basis for developing perception abilities which are a part of the discursive competence. Authors' attention is also paid to the listening comprehension exercises to establish information-oriented skills.

Авторы
Издательство
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Язык
Английский
Страницы
249-257
Статус
Опубликовано
Год
2018
Организации
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Ключевые слова
discourse; discursive competence; consecutive translation; information-oriented listening skills of future interpreters; extralinguistic context
Дата создания
07.11.2019
Дата изменения
07.11.2019
Постоянная ссылка
https://repository.rudn.ru/ru/records/article/record/53282/
Поделиться

Другие записи

Marsagishvili D.S., Petrova M.P.
Функциональные аспекты межкультурной коммуникации и проблемы перевода: сборник статей V Международной научной междисциплинарной конференции. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2018. С. 236-249
Kosheleva E.M.
Функциональные аспекты межкультурной коммуникации и проблемы перевода: сборник статей V Международной научной междисциплинарной конференции. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2018. С. 257-269