CORE AND NON-CORE DISCIPLINES IN RUSSIAN HIGHER EDUCATION

For any speciality, the equality of sciences is impossible, and therefore the taught disciplines are not equal. In the most general form, this can be formulated as follows: core subjects are more important than non-core ones. Practically everything should depend on the position taken by the discipline in this simple hierarchy, including the main form of organization of the educational process.

Авторы
Издательство
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Язык
Английский
Страницы
185-194
Статус
Опубликовано
Год
2018
Организации
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Ключевые слова
core disciplines; non-core disciplines; lectures; seminars; exams
Дата создания
07.11.2019
Дата изменения
07.11.2019
Постоянная ссылка
https://repository.rudn.ru/ru/records/article/record/53280/
Поделиться

Другие записи

Karavanova L.Z.
Функциональные аспекты межкультурной коммуникации и проблемы перевода: сборник статей V Международной научной междисциплинарной конференции. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2018. С. 154-168
Marsagishvili D.S., Petrova M.P.
Функциональные аспекты межкультурной коммуникации и проблемы перевода: сборник статей V Международной научной междисциплинарной конференции. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2018. С. 236-249