FORMATION OF THE SPECIALIST'S CROSSCULTURAL LITERACY WITHIN UNIVERSITY EDUCATION

The article deals with the content of cross-cultural literacy. The study is dedicated to the formation of students' cross-cultural literacy in the learning process at the university. When studying ethnic identity, special attention was paid to examining the culture of one's own people and the culture of other ethnic groups. The basis of ethnic identity reflects the person's self-image and self-perception as representatives of a certain community. The formation of cross-cultural literacy is presented as a kind of semantic process, in which the educational space of the institution should be saturated with information and emotional elements of culture (at each lesson within any academic discipline, and within extracurricular activities as well).

Авторы
Издательство
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Язык
Английский
Страницы
154-168
Статус
Опубликовано
Год
2018
Организации
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Ключевые слова
cross-cultural literacy; students; formation; learning process
Дата создания
07.11.2019
Дата изменения
07.11.2019
Постоянная ссылка
https://repository.rudn.ru/ru/records/article/record/53279/
Поделиться

Другие записи

Kazakova I.E.
Функциональные аспекты межкультурной коммуникации и проблемы перевода: сборник статей V Международной научной междисциплинарной конференции. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2018. С. 126-135
Samokhin I.S., Sergeeva M.G.
Функциональные аспекты межкультурной коммуникации и проблемы перевода: сборник статей V Международной научной междисциплинарной конференции. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2018. С. 185-194