Innovations in undergraduate programs in Russian as a foreign language in Chinese higher education institutions

As one of official Languages of the United Nations, Russian plays an important role in China, given the Long history of Sino-Russian relations. Especially in recent years, with the development of globalization and technological revolution, society's demand for diversification of talents' skills has become increasingly obvious. Thereby, Russian language education faces changes. In this study, characteristics of Russian language education system before implementing economic reforms in 1978 were reviewed. The innovative changes in modern stage were analyzed based on a review of undergraduate Russian language programs in Chinese universities. Based on a comparative analysis of traditions and innovations we propose predictions and recommendations for the future Russian language education in China.

Учитывая долгую историю китайско-российских отношений, русский язык играет важную роль в Китае. Особенно в последние годы, с развитием глобализации и технологической революции, потребность общества в диверсификации навыков кадров становится все более очевидной. Таким образом, в русском языковом образовании происходят изменения. В этом исследовании были рассмотрены характеристики системы русского языкового образования до проведения экономических реформ в 1978 г. Инновационные изменения на современном этапе были проанализированы на основе обзора программ бакалавриата по русскому языку в китайских университетах. На основе сравнительного анализа традиций и инноваций были предложены прогнозы и рекомендации для будущего русского языкового образования в Китае.

Авторы
Журнал
Издательство
Московский педагогический государственный университет
Номер выпуска
2
Язык
Английский
Страницы
126-141
Статус
Опубликовано
Год
2024
Организации
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia named after Patrice Lumumba
Ключевые слова
program plan; russian as a foreign language; training model; traditions; innovations; план учебной программы; русский язык как иностранный; модель обучения; традиции в обучении русскому как иностранному; новации в обучении русскому как иностранному
Цитировать
Поделиться

Другие записи