Corporate Culture as the Engine of the Organization’s Growth and Development

The paper focuses on the issue of defining corporate culture in organisations of different types and socio-economic backgrounds. Corporate culture includes various elements that characterise a particular organisation, and affects the overall brand or company recognition. Depending on the objectives, strategic plans, and economic functions of the organisation, companies change their legal form, which also modifies the corporate culture. In this paper, these changes are exemplified by the corporate culture requirements of those organisations that decide to initiate public listing processes in the capital market, in other words, to conduct an Initial Public Offering (IPO). The relevance of this paper is driven by the growing number of transactions and plans for future initial public offerings in the capital market, and underestimating the role of corporate culture in this process.

Данная статья посвящена вопросу определения корпоративной культуры в организациях различного типа и социально-экономического бэкграунда. Корпоративная культура включает различные элементы, которые характеризуют ту или иную организацию, а также влияет на общую узнаваемость бренда или компании. В зависимости от целей и планов организации и экономических функций, компании меняют юридическую форму, что также видоизменяет корпоративную культуру. В данной статье данные изменения показаны на примере требований к корпоративной культуре организаций, которые принимают решение публично разместить акции на рынке капитала, другими словами, провести Initial Public Offering (IPO). Актуальность данной статьи обусловлена ростом количества сделок и планов по будущим первичным размещениям бумаг на рынке капитала и недооцененной значимости роли корпоративной культуры компаний в данном процессе.

Авторы
Издательство
Редакция журнала Экономика и предпринимательство
Номер выпуска
7
Язык
Английский
Страницы
1104-1110
Статус
Опубликовано
Год
2024
Организации
  • 1 Рeoples’ Friendship University of Russia (RUDN University)
Ключевые слова
corporate culture; organisational culture; initial public offering (IPO); корпоративная культура; организационная культура; первичное размещение бумаг на бирже; ipo
Цитировать
Поделиться

Другие записи