A childhood dream that can be a memory: Magical Realism and Memory in the "Ocean at the End of the Lane"

The novel "The Ocean at the end of the Lane" sheds light on the children's view of the world and the unique perception of reality, which is completely different from the perception of adults. The object of the study is the manifestations of memory impairment in the novel. The subject is the analysis of changes in memory with age, as well as its role in overcoming stress caused by trauma. The purpose of the article is to understand, in the light of personality psychology and memory research, how and why the memories of the child protagonist change and merge with the imagination as the narrative changes. This helps to identify oppositions of imagination and reality in the novel, which echoes the perception of the world by the main character-a child in parallel with the perception of the world by adults. The novelty of the research lies in the fact that psychological research is used in the article in order to show how magical realism reflects the problem of memory changes in the novel "Ocean at the End of the Lane", and, therefore, provides a basis for further opportunities to study children's magical perception, realistic memory in postmodern novels. The results of the study demonstrate to what extent the style of magical realism expresses the transformation of mental abilities and perception of reality during the transition from childhood to adulthood in the novel. In this sense, "The Ocean at the end of the Lane" is an image of the world seen both from the point of view of adult life and from the point of view of childhood.

Роман «Океан в конце переулка» проливает свет на детский взгляд на мир и уникальное восприятие реальности, которое полностью отличается от восприятия взрослых. Объектом исследования является проявления нарушения памяти в романе. Предмет - анализ изменений памяти с возрастом, а также ее роли в преодолении стресса, вызванного травмой. Цель статьи - понять в свете психологии личности и исследований памяти, как и почему воспоминания главного героя-ребенка меняются и сливаются с воображением по мере изменения повествования. Это способствует выявлению противопоставлений воображения и реальности в романе, которое перекликается с восприятием мира главным героем-ребенком параллельно восприятию мира взрослыми. Новизна исследования заключается в том, что в статье применяются психологические исследования для того, чтобы показать, как магический реализм отражает проблему изменений памяти в романе «Океан в конце переулка», и, следовательно, представляет основание для дальнейших возможностей изучения детского магического восприятия, реалистической памяти в постмодернистских романах. Результаты исследования демонстрируют, в какой степени стиль магического реализма выражает трансформацию умственных способностей и восприятия реальности при переходе от детства к взрослой жизни в романе. В этом смысле "Океан в конце переулка" - это изображение мира, увиденного как с точки зрения взрослой жизни, так и с точки зрения детства.

Журнал
Издательство
Общество с ограниченной ответственностью "НБ-Медиа"
Номер выпуска
5
Язык
Английский
Страницы
66-76
Статус
Опубликовано
Год
2023
Организации
  • 1 Российский университет дружбы народов
Ключевые слова
memory; childhood; adulthood; magical realism; imagination; psychology; unconsciousness; supernatural; visualisation; autobiographical memory; память; детство; зрелость; магический реализм; воображение; психология; бессознательное; сверхъестественное; визуализация; автобиографическая память
Дата создания
28.12.2023
Дата изменения
28.12.2023
Постоянная ссылка
https://repository.rudn.ru/ru/records/article/record/102571/
Поделиться

Другие записи