Promotion of tourism products using digital technologies

The relevance of this research topic is due to the fact that in the context of dynamically developing market relations, Internet marketing tools are becoming more and more attractive for use by modern companies in the implementation of their communication programs. Internet marketing is the practice of using all aspects of traditional Internet marketing, affecting the main elements of the marketing mix: price, product, point of sale and promotion. The main advantages of Internet marketing are interactivity, the possibility of the most accurate targeting, and the possibility of post-click analysis. It should be noted that today the tourism sector is going through difficult times, and this justifies the special scientific interest. The bankruptcy of many companies forms a negative information background, market participants state an unfavorable situation that undermines the confidence of customers. The effectiveness of the modern tourism business is largely determined by the use of digital technologies and Internet marketing tools to promote the tourism product on the market. The introduction of modern digital technologies in the marketing activities of a travel company brings it to a qualitatively new level, which allows you to quickly study consumer behavior and monitor the current situation in the tourism market. Thus, business processes in tourism are increasingly moving into the digital space. The use of modern algorithms increases the speed of work, allowing you to solve larger problems.

Актуальность темы исследования обусловлена тем, что в условиях динамично развивающихся рыночных отношений инструменты интернет-маркетинга становятся все более привлекательными для использования современными компаниями при реализации своих коммуникационных программ. Интернет-маркетинг - это практика использования всех аспектов традиционного интернет-маркетинга, затрагивающая основные элементы комплекса маркетинга: цена, продукт, место продажи и продвижение. Главные преимущества интернет-маркетинга - интерактивность, возможность максимально точного таргетинга, возможность постклик-анализа. Следует отметить, что сегодня сфера туризма переживает непростые времена, и это оправдывает особый научный интерес. Банкротство многих компаний формирует негативный информационный фон, участники рынка констатируют неблагоприятную ситуацию, подрывающую доверие клиентов. Внедрение современных цифровых технологий в маркетинговую деятельность туристической компании выводит ее на качественно новый уровень, что позволяет оперативно изучать потребительское поведение и отслеживать текущую ситуацию на туристическом рынке. Таким образом, бизнес-процессы в туризме все больше уходят в цифровое пространство. Использование современных алгоритмов увеличивает скорость работы, позволяя решать более крупные задачи.

Авторы
Издательство
Общество с ограниченной ответственностью Аналитика Родис
Номер выпуска
2-1
Язык
Английский
Страницы
227-234
Статус
Опубликовано
Том
13
Год
2023
Организации
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Ключевые слова
tourism; digital technologies; internet technologies; marketing; promotion; туризм; цифровые технологии; интернет-технологии; маркетинг; продвижение
Дата создания
28.12.2023
Дата изменения
28.12.2023
Постоянная ссылка
https://repository.rudn.ru/ru/records/article/record/101273/
Поделиться

Другие записи

Li Lin, Paleev D.L.
Экономика: вчера, сегодня, завтра. Общество с ограниченной ответственностью Аналитика Родис. Том 13. 2023. С. 235-243