ОСОБЕННОСТИ МАССОВОЙ КОММУНИКАЦИИ В ИНТЕРНЕТЕ: СПОСОБЫ ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ YOUTUBE-ЖУРНАЛИСТОВ С АУДИТОРИЕЙ

В настоящей статье отражены результаты исследования процесса массовой коммуникации в Интернете и её преимуществ для СМИ или отдельных журналистов по сравнению с традиционными медиа. Представлены обоснование выбора журналистами социального медиа YouTube в качестве площадки для своей деятельности, а также актуальный на начало 2022 г. анализ (с конкретными примерами) некоторых способов взаимодействия автора канала со своей аудиторией.

FEATURES OF MASS COMMUNICATION ON THE INTERNET: WAYS OF INTERACTION OF YOUTUBE JOURNALISTS WITH THE AUDIENCE

This article reflects the results of research of the process of mass communication on the Internet and its advantages for the media or individual journalists in comparison with traditional media. The reason of choice of the social media YouTube by journalists as a platform for their activities is presented, as well as analysis (with specific examples) of some ways of interaction of channel author with his audience, which is relevant at the beginning of 2022.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
231-241
Status
Published
Year
2022
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
YouTube; communicative space; information environment; journalist; audience; views broadcast; instant reaction; feedback; trust; effective communication; коммуникативное пространство; информационная среда; журналист; аудитория; "спецоперация"; трансляция взглядов; мгновенная реакция; обратная связь; доверие; эффективная коммуникация; "special operation"
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/96448/
Share

Other records