МАРКЕТИНГ ПОКОЛЕНИЯ Z: РОССИЙСКИЙ ОПЫТ

Технологии будущего стали реальностью и с огромной скоростью покоряют потребительский рынок, и это в значительной степени повлияло на трансформацию форматов воздействия бизнеса на людей. В статье поднимается вопрос о необходимости ориентации на использование современных технологий в маркетинговой деятельности компаний, выделяющих поколение Z как потенциальную целевую аудиторию. Анализируются наиболее успешные кейсы на российском рынке на основе механики их воздействия, результатов от коммуникационных мероприятий, и как эти приемы сформировали положительное отношение среди общественности.

GENERATION Z MARKETING: RUSSIAN EXPERIENCE

The technologies of the future have become a reality and are rapidly conquering the consumer market, and this has greatly influenced the transformation of the formats of business impact on people. The article raises the question of the need to focus on the use of modern technologies in the marketing activities of companies that distinguish Generation Z as a potential target audience. The most successful cases on the Russian market are analyzed on the basis of the mechanics of their impact, the results of communication activities, and how these techniques have formed a positive attitude among the public.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
235-238
Status
Published
Year
2021
Organizations
  • 1 RUDN
Keywords
generation z; online marketing; case study; target audience; поколение Z; маркетинг в сети; кейс; целевая аудитория
Date of creation
19.07.2022
Date of change
19.07.2022
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/91569/
Share

Other records