ИЗМЕНЕНИЕ ФОРМАТА КОММУНИКАЦИИ ЭКО-ОРГАНИЗАЦИИ С АУДИТОРИЕЙ, НА ПРИМЕРЕ МЕЖДУНАРОДНОЙ КАМПАНИИ ВСЕМИРНОГО ФОНДА ДИКОЙ ПРИРОДЫ WWF «ЧАС ЗЕМЛИ»

Цель исследования - определить каким форматом коммуникаций пользуются современные экологические организации. В статье рассматриваются вопросы загрязнения человеком окружающей среды и разнообразие способов информирования по данной теме, которые использовались в первой половине 21 века. Основное внимание уделяется международной экологической организации под названием Всемирный фонд дикой природы WWF и ее методике информирования и убеждения людей. Научная новизна состоит в выявлении главного формата коммуникаций в существующем мире и анализе действующих кампаний. В результате выявлены современные основные методы информирования человечества с помощью эко-организаций.

CHANGE OF COMMUNICATION FORMAT OF ECO-ORGANIZATION WITH THE AUDIENCE, ON THE EXAMPLE OF THE INTERNATIONAL CAMPAIGN OF THE WORLD WILD NATURE FOUNDATION WWF “EARTH HOUR”

The purpose of the study is to determine the communication format modern environmental organizations use. The article examines the issues of human pollution of the environment and the variety of ways of informing on this topic, which were used in the first part of the 21st century. The focus is on an international environmental organization called WWF and its methodology for informing and persuading people. Scientific novelty consists in identifying the main communication format in the modern world and analyzing existing campaigns. As a result, the modern basic methods of informing humanity with the help of eco-organizations have been identified.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
32-36
Status
Published
Year
2021
Organizations
  • 1 RUDN
Keywords
social advertisement; communication channels; communication format; environmental organizations; социальная реклама; каналы коммуникаций; формат коммуникаций; экологические организации
Date of creation
19.07.2022
Date of change
19.07.2022
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/91523/
Share

Other records

Glinskaya I.Y.
Рекламный вектор - 2021: on/off. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2021. P. 28-31