Gamification as a powerful EFL motivator for law students

This article deals with the main approaches of «gamification» as a new concept in the context of higher education, as well as an exceptional peculiarity of the phenomenon in enhancing motivation of the students majoring in law. Gamification is a relatively new branch of linguistic research. Multicple scientific works are currently dedicated to virtual reality as an integral and perspective part of education, which includes certain motivational mechanisms. Special emphasis is placed on the internal and external educational motivation of students. The ways to increase motivation through gamification in the educational process are introduced. Particular attention in the article is paid to the role of the English language teacher. One of the fundamental tasks of the teacher of the XXI century consists in the introduction of gaming technologies into teaching a foreign language. It is proven that the implementation of gamified teaching methods will lead to student engagement and better attitude towards the English language, since involvement into online educational content allows the students to enjoy the immediate results of their work and feel content for the points earned. The use of gamification tools in the system of learning a foreign language is an appropriate way to improve attendance and activity of law students.

В данной статье рассматриваются основные подходы к определению понятия «геймификация» как новой концепции в контексте высшей школы, а также исключительная особенность данного феномена в повышении мотивации у студентов-юристов. Интерес к изучению игрофикации в лигвистике возник сравнительно недавно. В настоящее время многие научные работы рассматривают виртуальную реальность как неотъемлемую и перспективную часть образования с привлечением мотивационных механизмов. Особое внимание в данной работе уделяется внутренней и внешней учебной мотивации студентов и способах ее повышения посредством внедрения геймификации в учебный процесс для повышения интереса. Одним из основных выводов проведенного исследования является активная роль преподавателя на занятиях английского языка. Одной из основополагающих задач педагога 21 столетия является внедрение игровых технологий в изучение иностранного языка. Показано, что использование геймифицированных методов обучения приведет к повышению вовлеченности и изменит в лучшую сторону отношение обучающихся к английскому языку, так как погружение в обучающий контент в онлайн-среде позволяет студентам незамедлительно видеть результаты своего труда и испытывать чувство удовлетворенности за полученные баллы. Доказывается, что применение инструментария игрофикации в систему изучения иностранных языков - это современный способ решения вопроса посещаемости занятий студентами юридического вуза и их активности.

Authors
Emirilyasova S.S.1
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью НБ-Медиа
Number of issue
2
Language
English
Pages
103-112
Status
Published
Year
2021
Organizations
  • 1 Крымский филиал Федерального государственного бюджетного образовательного учреждения высшего образования «Российский государственный университет правосудия»
Keywords
student engagement; motivation; language learning; LAW students; english language; game-based learning; gamification; learners; education; an English lesson; геймификация; игровое обучение; английский язык; студенты-юристы; изучение языка; мотивация; вовлечение студентов; обучающиеся; образование; занятие английского языка
Date of creation
16.12.2021
Date of change
16.12.2021
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/81352/
Share

Other records