РОЛЕВО-ИГРОВАЯ ПРОЕКТНАЯ МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ ДОШКОЛЬНИКОВ

Представлена концепция использования ролево-игровой проектной методики в области дошкольного иноязычного образования. Приводится обоснование ролевых игр и проектных методик как эффективного средства обучения английскому языку в дошкольном возрасте. Описываются виды игровых проектов и преимущества применения ролево-игровых проектов в обучении дошкольников. Приведены результаты экспериментального исследования с применением ролево-игрового проекта в ДОУ, показавшие достаточно сформированный уровень коммуникативных навыков, уровень познавательной и творческой активности, навыков коллективной и самостоятельной работы у дошкольников.

The article discusses the concept of using role-playing design methodology in the field of preschool education. The author notes that work on the development of role-playing games requires a well-coordinated, coordinated, compliance with the requirements and requirements of the preparation methodology. The author comes to the conclusion that a game project promotes the communication skills and reproductive speech and also forms the foundations for socialization and internal work. The stages and advantages of using the methods of such an unconventional lesson as a role-playing project in a preschool institution, taking into account age and psychological children are presented in detail. The article presents the results of an experimental study using a role-playing project that will contribute to the promotion of Russian pedagogical thought and will be taken into account when developing and testing new approaches and training programmes.

Number of issue
1
Language
Russian
Pages
191-198
Status
Published
Year
2021
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
preschoolers; communication; Project Approach; role-playing technique; development; english; pedagogy; дошкольники; коммуникация; проектный подход; ролево-игровая методика; развитие; английский язык; педагогика
Date of creation
16.12.2021
Date of change
16.12.2021
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/80631/
Share

Other records