Методическая стратегия обучения реферированию в учебных материалах для иностранных студентов-медиков

В статье рассматриваются основные аспекты обучения иностранных студентов-медиков написанию реферата научной статьи: умение выделять типовые смысловые компоненты, соответствующие типовым темам, производить компрессию текста и оформлять реферат. В статье также приводятся типовые задания из пособия по обучению реферированию.

STRATEGY OF ABSTRACT WRITING IN THE MANUAL FOR FOREIGN MEDICAL STUDENTS

The article looks into the main aspects of teaching foreign medical students to write the review of a scientific article: ability to provide generic semantic components relevant to standard topics, compress the text and form the abstracts. The article also includes the typical tasks from the manual for teaching abstracting.

Authors
Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
112-116
Status
Published
Year
2012
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
реферат; типовые темы; типовые смысловые компоненты научной статьи; типовые задания; synopsis; standard topics; standard semantic components of a scientific article; standard tasks
Date of creation
15.12.2020
Date of change
15.12.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/71300/
Share

Other records