Роль художественного текста в диалоге культур

Статья посвящена работе над художественным текстом как важной составляющей процесса формирования социокультурной компетенции иностранных студентов-нефилологов.

THE ROLE OF FICTIONAL TEXT IN THE PROCESS OF INTERCULTURAL DIALOGUE (BASED ON EXPERIENCE OF TEACHING NON-PHILOLOGISTS)

The article deals with the problems of the role of a fictional text in teaching Russian to the non-philologists. Fictional text is analyzed as an important component of socio-cultural competence.

Authors
Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
102-105
Status
Published
Year
2012
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
социокультурная компетентность; межкультурная коммуникация; межкультурная педагогика; диалог культур; socio-cultural competence; intercultural communication; intercultural pedagogic; intercultural dialogue
Date of creation
15.12.2020
Date of change
15.12.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/71299/
Share

Other records

Davydova E.V.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2012. P. 92-96
Glazova O.G.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2012. P. 112-116