Межаспектное взаимодействие при формировании лингвистической компетенции иностранных учащихся (I сертификационный уровень)

В статье рассматриваются вопросы интегративного подхода к обучению и межаспектной координации при формировании лингвистической компетенции иностранных учащихся на первом сертификационном уровне.

DEVELOPING FOREIGN STUDENTS' LINGUISTIC COMPETENCE (I CERTIFICATE LEVEL): INTERACTION OF LANGUAGE SYSTEM AND USAGE ASPECT

The article studies the methodology of developing foreign students' linguistic competence, as far a the first certificate level is concerned. The integrative approach, coordination and interaction of language system and usage aspects are in the focus.

Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
34-39
Status
Published
Year
2012
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
русский язык как иностранный; комплексность и аспектность; взаимодействие и координация; взаимосвязанное обучение; лингвистическая компетенция; коммуникативная компетенция; Russian as a foreign language; systemic and structural complexity; training aspects; interaction and coordination; linguistic competence; communicative competence
Date of creation
14.12.2020
Date of change
14.12.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/71292/
Share

Other records

Semenov A.L., Nelyubova N.Yu., Ershov V.I.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2012. P. 23-29
Anipkina L.N., Krylova O.A.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2012. P. 40-44