Принципы моделирования текстов и заданий к ним в современном пособии для чтения при обучении РКИ

В статье рассматриваются принципы моделирования текстового материала в современном пособии по РКИ: коммуникативность, формирование языковой компетенции, наличие пред-, при- и послетекстовых заданий, полифункциональность, применение гибких моделей обучения.

THE TEXT MODELLING PRINCIPLES AND EXCERCISES TO THEM IN A MODERN TEXBOOK FOR READING IN TEACHING RFL STUDENTS

The article deals with the text modelling principles in a modern textbook for teaching Russian as a Foreign Language (RFL) which are communicativeness, formation of a linguistic competence, ante-, within-, post-text exercises, multifunctionality, the usage of flexible teaching models.

Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
3
Language
Russian
Pages
141-144
Status
Published
Year
2012
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
коммуникативная единица; предтекстовые; притекстовые; послетекстовые задания; коммуникативная компетенция; ключевые текстовые единицы; полифункциональность; communicativeness; linguistic competence; ante-; within-; post-text exercises; multifunctionality
Date of creation
10.12.2020
Date of change
10.12.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/71272/
Share

Other records

Baranova N.M.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2012. P. 129-133