Учет национальных и личностных особенностей тестирующихся при создании адаптационных тестов по РКИ

В статье рассматривается проблема тестирования иностранных учащихся при обучении их русскому языку. Особое внимание уделяется учету национальных и личностных особенностей тестирующихся в процессе преподавания русского языка и при проведении контроля знаний, умений и навыков учащихся. В этой связи предлагается создание адаптационных тестов, учитывающих индивидуальные особенности тестирующихся.

PROBLEMS OF NATIONAL AND PERSONAL FEATURES OF TESTED PERSONS IN CREATION ADAPTIVE TESTS FOR RFL

The article considers the problem of testing foreign students during their studying Russian language. Special attention is paid to integration of the national and personal features of tested persons in the process of teaching Russian and in the control of students’ knowledge, abilities and skills. In this context it is proposed to create adaptive tests which take into account individual peculiarities of tested persons.

Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
3
Language
Russian
Pages
78-85
Status
Published
Year
2013
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
тест; тестирование; адаптация; индивидуальные особенности; адаптационные тесты; test; adaptation; individual features; adaptive tests
Date of creation
04.12.2020
Date of change
04.12.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/71214/
Share

Other records

Arkhangelskaya A.L., Zhigunova O.M., Zhindaeva A.G.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2013. P. 70-77