К проблеме оптимизации межкультурного взаимодействия при обучении РКИ (довузовский этап)

Статья посвящена проблеме индивидуализации учебного процесса и оптимизации межкультурного взаимодействия при обучении русскому языку как иностранному на довузовском этапе.

ON THE PROBLEM OF OPTIMIZATION OF INTERCULTURAL INTERACTION IN TEACHING RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE (THE BEGINNERS’ STAGE)

The article is devoted to the problem of individualization of the educational process and optimization of intercultural interaction in teaching Russian as a foreign language at the beginner’s stage.

Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
50-54
Status
Published
Year
2015
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
личностно ориентированный подход; этническая толерантность; принципы обучения; учебный процесс; индивидуализация обучения; межкультурное взаимодействие; student-centered approach; ethnic tolerance; principles of learning; learning process; individualization of learning; intercultural interaction
Date of creation
27.11.2020
Date of change
27.11.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/71162/
Share

Other records

Balykhina T.M., Cherkashina T.T.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2015. P. 42-49
Kakhovskaya Yu.V.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2015. P. 115-118