РАЗВИТИЕ ЛЕКСИЧЕСКОЙ КОМПЕТЕНЦИИ СТУДЕНТОВ НЕЯЗЫКОВЫХ ВУЗОВ ПРИ ИЗУЧЕНИИ ИНОСТРАННОГО ЯЗЫКА В РАМКАХ БАЗОВОГО КУРСА

Статья посвящена изучению лексической компетенции студентов неязыковых ВУЗов при изучении иностранного (немецкого) языка в рамках базового курса. Автором обозначена актуальность и значимость рассматриваемой темы. Выделены психолого-педагогические условия, развития лексической компетенции студентов неязыкового ВУЗа. Показана значимость использования информационно-коммуникационных технологий, в частности инструментов корпусной лингвистики, для повышения эффективности развития лексической компетенции студентов в рамках базового курса.

LEXICAL COMPETENCE OF STUDENTS OF NON-LINGUISTIC HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS AND ITS DEVELOPMENT WHEN STUDYING GERMAN WITHIN THE BASIC COURSE

Article is devoted to studying of lexical competence of students of not language HEI when studying иностранного (German) within a basic course. The author has designated relevance and the importance of the considered subject. Psychology and pedagogical conditions, development of lexical competence of students of not language HEI when studying German within a basic course are allocated. The importance of use of information and communication technologies, in particular tools of case linguistics, for increase in efficiency of development of lexical competence of students of not language HEI when studying German within a basic course is shown.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
233-248
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 RUDN University
Keywords
lexical competence; german; not language HEI; basic course; communication; lexicon; лексическая компетенция; немецкий язык; неязыковой вуз; базовый курс; коммуникация; лексика
Date of creation
02.11.2020
Date of change
02.11.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/70307/
Share

Other records

Andryushchenko Irina, Shchepetilnikova Valentina
Профессионально ориентированный перевод: реальность и перспективы. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2019. P. 25-35