Статья посвящена изучению лексической компетенции студентов неязыковых ВУЗов при изучении иностранного (немецкого) языка в рамках базового курса. Автором обозначена актуальность и значимость рассматриваемой темы. Выделены психолого-педагогические условия, развития лексической компетенции студентов неязыкового ВУЗа. Показана значимость использования информационно-коммуникационных технологий, в частности инструментов корпусной лингвистики, для повышения эффективности развития лексической компетенции студентов в рамках базового курса.
Article is devoted to studying of lexical competence of students of not language HEI when studying иностранного (German) within a basic course. The author has designated relevance and the importance of the considered subject. Psychology and pedagogical conditions, development of lexical competence of students of not language HEI when studying German within a basic course are allocated. The importance of use of information and communication technologies, in particular tools of case linguistics, for increase in efficiency of development of lexical competence of students of not language HEI when studying German within a basic course is shown.