ОБРАЗОВАНИЕ ДЛЯ УСТОЙЧИВОГО РАЗВИТИЯ В ЗАРУБЕЖНОЙ ВЫСШЕЙ ШКОЛЕ: МЕТОДОЛОГИЧЕСКИЕ ПОДХОДЫ, ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ МОДЕЛИ И ПРАКТИЧЕСКИЕ ИНИЦИАТИВЫ

Повестка дня в области устойчивого развития на период до 2030 г. определяет необходимость внедрения принципов устойчивого развития на всех уровнях образования. В статье проанализирован ряд зарубежных публикаций в области высшего образования для устойчивого развития (2018-2020 гг.). Рассмотрены основные методологические подходы, педагогические модели и практические инициативы в данном направлении.

EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT IN FOREIGN HIGHER EDUCATION: METHODOLOGICAL APPROACHES, PEDAGOGICAL MODELS AND PRACTICAL INITIATIVES

The 2030 agenda for sustainable development defines implementing the principles of sustainable development at all levels of education. The article analyzes a number of foreign publications in the field of higher education for sustainable development (2018-2020). The main methodological approaches, pedagogical models and practical initiatives in this direction are considered.

Authors
Sokolova L.I. 1 , Ermakov A.S.2 , Ermakov D.S. 1
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
159-165
Status
Published
Year
2020
Organizations
  • 1 RUDN University
  • 2 Lomonosov Moscow State University
Keywords
higher education; sustainable development; review; высшее образование; устойчивое развитие; обзор
Date of creation
02.11.2020
Date of change
02.11.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/66527/
Share

Other records