Пассивные методы измерения аудитории телевидения

В исследовании медиа сложность, связанная с согласованием и совмещением различных методов, проявляется особенно отчетливо. Пассивные методы измерения СМИ, рассматривающиеся в статье на примере исследования телевидения, направлены на решение проблемы получения объективных данных об аудитории.

The Passive Techniques of Television Audience Measurement

The challenge associated with the adjustment and overlapping of different techniques becomes especially evident in media research. The article examines the passive techniques of mass media measurement exemplified by the study of television oriented to handle the problem of objectively verifiable data acquisition.

Authors
Volfson Yu.R.1
Publisher
Российский университет дружбы народов
Number of issue
4
Language
Russian
Pages
49-56
Status
Published
Year
2010
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
СМИ; методы социологического исследования; аудитория телевидения; пассивные методы измерения; mass media; sociological research techniques; television audience; passive measurement techniques
Date of creation
07.04.2020
Date of change
07.04.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/62828/
Share

Other records