Проектирование самостоятельной работы иностранных учащихся с использованием ИКТ (в аспекте обучения языку специальности)

Рассмотрены вопросы оптимизации учебного процесса с помощью технических и информационных средств, способствующих поддержке всех видов познавательной деятельности учащихся, развитию и закреплению языковых / речевых навыков и умений, развитию системности мышления обучаемого, а также реализации принципа индивидуализации учебного процесса при сохранении его целостности. Приведены компьютерные учебные материалы для иностранных учащихся подготовительного отделения по направлению «Биология», освоивших русский язык (общее владение) на Элементарном уровне.

Planning Foreign Students’ Individual Work by Means of Technical and Information Tools: the Aspect of Teaching a Speciality Language

The article deals with optimization of the learning process by means of technical and information tools, supporting all types of students cognitive activity, such as linguistic / speech skills development and consolidation in accordance with systemic nature of the learner’s mind and also the implementation of the principle of individualization of the educational process while preserving its integrity. Computer training materials for foreign students specializing in biology of the preparatory department, who mastered the Russian language (common knowledge) at the elementary level, are taught.

Publisher
Некоммерческое партнерство "Общество преподавателей русского языка и литературы"
Number of issue
6
Language
Russian
Pages
1531-1536
Status
Published
Year
2018
Organizations
  • 1 People’s Friendship University of Russia
Keywords
русский язык как иностранный; применение ИКТ в учебном процессе; самостоятельная работа учащихся; текстоцентрический подход; russian as a foreign language; application of technical and information tools in the learning process; independent work of students; textocentric approach
Date of creation
07.11.2019
Date of change
07.11.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/52325/
Share

Other records