Мультимедийное учебно-методическое пособие "Художественный текст и его анализ на уроках русского языка" как интерактивное средство обучения

В статье описывается созданное в Российском университете дружбы народов мультимедийное учебно-методическое пособие «Художественный текст и его анализ на уроках русского языка», отвечающее требованиям, которые предъявляются к инновационному интерактивному средству обучения на современном этапе развития методики преподавания русского языка и литературы. Данное учебно-методическое пособие может быть эффективно использовано в школьной практике преподавания русского языка и литературы российским обучающимся, а также на занятиях по РКИ как на факультетах довузовской подготовки при работе в группах гуманитарного профиля, так и на 1-2-м курсах основного факультета с иностранными студентами-филологами.

Multimedia Educational-Methodical Textbook “Literary Text and its Analysis in Russian Language Classes” as an Interactive Learning Tool

The article describes a multimedia educational-methodical textbook “Literary Text and its Analysis in Russian Language Classes”, created at the Peoples’ Friendship University of Russia, which meets the requirements for an innovative interactive learning tool at the present stage of development of the methodology of teaching Russian language and literature. This multimedia educational-methodical textbook can be effectively used in the school practice of teaching Russian language and literature to Russian students, as well as in the classroom as in the faculties of pre-university training in groups of Humanities, and 1-2 courses of the main faculty with foreign students-philologists.

Publisher
Некоммерческое партнерство "Общество преподавателей русского языка и литературы"
Number of issue
6
Language
Russian
Pages
1510-1514
Status
Published
Year
2018
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
инновационное обучение; мультимедийное учебно-методическое пособие; мобильное обучение; анализ художественного текста; innovative learning; a multimedia educational-methodical textbook; mobile learning; analysis of literary text
Date of creation
07.11.2019
Date of change
07.11.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/52324/
Share

Other records