О структуре и содержании письменных вступительных испытаний по английскому языку как профильному предмету на отделение «Лингвистика»

В статье рассматриваются особенности структуры и содержания вступительного экзамена по английскому языку на направление «Лингвистика» для абитуриентов, не сдававших единый государственный экзамен по иностранным языкам. Требования экзаменационной работы, предъявляемой абитуриентам на кафедре иностранных языков филологического факультета РУДН, в своей основе определяются государственными стандартами основного общего и среднего (полного) общего образования по иностранному языку профильного уровня.

The Structure and Contents of the English Written Entry Examination as a Major Subject at the Department of Linguistics

The author of the article has been writing English entry examinations for PFUR for over a decade. In this article she analyses the structure and contents of the English language entry examination for prospective students of Linguistics at the Faculty of Philology. The requirements for the entry written test are set by the State standards of complete secondary education for foreign languages at the level of a major subject. The PFUR entry examination has always been written in accordance with recommendations of the Education and Science Ministry and the Federal Institute of Pedagogical Assessment.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
69-77
Status
Published
Year
2013
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
содержание и типы заданий письменных вступительных испытаний по английскому языку; профильная дисциплина; кодификатор ЕГЭ по иностранным языкам ФИПИ; проверяемые навыки и умения; направление «Лингвистика»; предметная комиссия по иностранным языкам; очное отделение; очно-заочное отделение; contents and types of assignments for written admission examinations in the English language; a major subject; subject admission commission for foreign languages; foreign languages State Examination codifier; the Federal Institute of Pedagogical Assessment; Linguistics; daytime and evening academic departments
Date of creation
06.08.2019
Date of change
06.08.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/39791/
Share

Other records