Семиотика предвыборных роликов: Б. Джонсон – С. Собянин

Сравнивая структуру композиции кадров, особенности монтажа, пластическое решение образов персонажей, характер общего и крупного планов, организацию заставок, автор статьи приписывает концептуальное значение семиотическим особенностям предвыборных роликов Б. Джонсона (кандидата на пост мэра Лондона) и С. Собянина (кандидат на пост мэра Москвы).

Semiotic of the pre-electoral commercials of B. Johnson – S. Sobyanin

Analyzing the structure of frame composition, the peculiarities of film cutting, the flexible decision of the characters’ images, the nature of a common plan and close-up, the organization of station breaks, the author of the article adds a conceptual meaning to the semiotic peculiarities of the pre-electoral commercials of B.Johnson(the candidate to the post of mayor of London) and S.Sobyanin (the candidate to the post of mayor of Moscow).

Authors
Tuzova E.I.1
Publisher
РУДН
Language
Russian
Pages
697-705
Status
Published
Year
2014
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
смысловой фокус ролика; семиотика названия; семиотика пластического решения персонажей; семиотика структуры композиции кадров; the semantic focus of the commercial; the semiotic of the title; flexible decision of the characters’ images; the semiotic of the structure of frame composition
Date of creation
16.04.2019
Date of change
16.04.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/37025/
Share

Other records