Отношения «Адресант – Адресат» в современных печатных СМИ России и Испании

В статье говориться о сокращении дистанции между адресантом медийного текста и его адресатом. Автор стремиться вступить в диалог с читателем, воздействовать на него и приобщить его к анализу сообщаемого. Всё это достигается благодаря использованию лингвокреативных ресурсов.

Relationship remiter – recipient in the modern print mass media of Russia and Spain

This article is about a shortening or the distance between the mass media remiter and the recipient. The author tries to maintain a dialogue with the reader, to influence him and introduce him to analyze the information. All these purposes are reached thanks the use of creative linguistic resources.

Authors
Publisher
РУДН
Language
Russian
Pages
510-518
Status
Published
Year
2014
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
remiter; recipient; influence; dialogue; creative linguistic resources; адресант; адресат; воздействие; диалог; лингвокреативные ресурсы
Date of creation
16.04.2019
Date of change
16.04.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/37024/
Share

Other records

Porfirev I.A., Sotnikova E.D.
RUDN Journal of Agronomy and Animal Industries. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2011. P. 67-79