Интегративный подход при формировании учебной мотивации обучающихся в контексте дифференцированного обучения русскому языку

Статья посвящена постановке проблемы формирования положительной мотивации в процессе обучения русскому языку в контексте дифференцированного обучения, обеспечивающего учёт разного уровня подготовки обучающихся.

Integrative approach to the formationof educational motivation in the context of differentivative teaching Russian language

This article is devoted to the problem of the formation of positive motivation in the process of teaching Russian language in the context of differentiative teaching, which gives opportunity to consider different competence levels of students.

Authors
Publisher
РУДН
Language
Russian
Pages
109-112
Status
Published
Year
2014
Organizations
  • 1 Peoples Friendship University of Russia
Keywords
мотив; motive; мотивация; motivation; интерес; дифференцированный подход; differentiative approach; интегративный подход; integrative approach; мотивы учебной деятельности; motives of educationalactivity
Date of creation
22.10.2018
Date of change
24.06.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/19077/
Share

Other records