Инновационная модель лингво-предметного словаря для иностранных студентов российских вузов

В статье рассматриваются инновационные подходы при создании учебного терминологического словаря различных предметно-образовательных дисциплин. Рассматриваются комплексная, полиаспектная целевая направленность и структура словарной статьи лингво-предметного словаря нового типа, а также определяются и прогнозируются предположительные результаты обучения.

Innovation model of linguistic and subject-specific dictionariesfor foreign students of Russian universities

The article examines innovative approaches when creating educational terminology dictionary different subject-educational disciplines. Considers the complex, polyspectra target orientation and structure of the entry linguo-subject of the dictionary of a new type and define the alleged learning outcomes.

Authors
Publisher
РУДН
Language
Russian
Pages
323-325
Status
Published
Year
2014
Organizations
  • 1 Peoples Friendship University of Russia
Keywords
учебная лексикография; educational lexicography; учебный словарь; dictionary; комплексный методический подход; a comprehensive methodological approach; полиаспектная целевая направленность; структура словарной статьи; structure of the dictionary entries; идеографический словарь; ideographic dictionary; тезаурусный подход; thesaurus approach; polyspectra target orientation
Date of creation
22.10.2018
Date of change
24.06.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/19076/
Share

Other records