Foreign language teaching in a monolingual class: a specific experience with Russian students

External factors significantly affect the learning process, as a result of which it is necessary to regularly monitor and adjust the program in order to achieve maximum effectiveness. Regarding the teaching of a foreign language, special attention should be paid to such factors as the linguistic and cultural homogeneity of students. The object of this study, is the observation and analysis of the particular dynamics that can occur in a monolingual and monocultural class. The purpose, is to illustrate the advantages and disadvantages of teaching a foreign language, in a class where there is total understanding between students in linguistic and cultural terms, but in fact impoverished by the stimuli linked to the discovery of the new. The scientific novelty, consists in the investigation of the peculiarities of a monolingual class of Russian students and the use of the relationship of trust and empathy on the one hand and creativity and imagination on the other, as means of solving many critical issues. As a result, the study offers some possible proposals, to enhance the advantages and mitigate the disadvantages, with the aim of transforming obstacles into opportunities.

Внешние факторы значительно влияют на процесс обучения, вследствие чего необходимо регулярно отслеживать и корректировать программу с целью достижения максимальной результативности. Относительно преподавания иностранного языка особое внимание стоит уделить таким факторам, как языковая и культурная однородность учащихся. Объектом данного исследования выступают наблюдение и анализ особой динамики, которая может возникнуть в одноязычном и монокультурном классе. Цель состоит в том, чтобы проиллюстрировать преимущества и недостатки обучения иностранному языку в классе, где существует полное взаимопонимание между учащимися в языковом и культурном плане, но нет стимулов к открытию нового. Научная новизна заключается в исследовании особенностей монолингвального класса российских студентов и использовании отношений доверия и сопереживания, с одной стороны, и творчества, и воображения - с другой, как средства решения многих критических вопросов. В результате, исследование предлагает некоторые возможные способы использования преимуществ и смягчения недостатков с целью превращения трудностей в возможности.

Authors
Journal
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью Издательство Ставролит
Number of issue
3
Language
English
Pages
239-243
Status
Published
Year
2023
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia named after Patrice Lumumba
Keywords
teaching foreign language; monolingual class; monoculture class; russian students; Italian as foreign language L2; teaching in a foreign country; communicative approach; обучение иностранному языку; монолингвальный класс; монокультурный класс; российские студенты; итальянский как второй иностранный; преподавание за рубежом; коммуникативный подход
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/104738/
Share

Other records

НИКУЛИН М.А., ЕФРЕМЕНКОВА А.Е., ГАВРИЛКИН А.В., БРОДСКАЯ Е.С.
Вопросы национальных и федеративных отношений. ООО "Издательство "Наука сегодня". Vol. 13. 2023. P. 3128-3141