Цель исследования - выявить роль формирования коммуникативной компетенции у студентов-лингвистов в рамках коммуникативной игры, определить необходимые компоненты, присущие методически продуманной игре. Научная новизна заключается в том, что нами были выдвинуты шесть основных принципов современного обучения иностранному языку, проанализированы ролевые игры в аутентичных учебных пособиях и их недочеты, а также предложен собственный алгоритм подготовки, успешно апробированный на занятиях со студентами. В результате предложены примеры коммуникативных заданий и ролевых игр для студентов-лингвистов младших курсов имеющие положительный эффект на восприятие и запоминание нового изученного материала.
The purpose of the study is to identify the role of the formation of communicative competence among students-linguists in the framework of a communicative game, to determine the necessary components inherent in a methodically conducted game. The scientific novelty lies in the fact that we put forward 6 basic principles of modern teaching a foreign language, analyzed role plays in authentic textbooks and their shortcomings, and also proposed our own training algorithm, successfully tested in classes with students. As a result, examples of communicative tasks and role plays for undergraduate linguists are proposed that have a positive effect on the perception and memorization of new studied material.