Изучение английской грамматики в средней школе через геймификацию

Цель исследования - раскрыть возможности внедрения игровых технологий в процесс изучения английской грамматики. Научная новизна заключается в раскрытии метода геймификации как универсального средства в обучении. В результате были выявлены задачи и функции геймификации, сформулированы теоретические основания применения геймификации в обучении, описаны Интернет-ресурсы.

The purpose of the study is to reveal the possibilities of introducing gaming technologies into the process of learning English grammar. The scientific novelty lies in the disclosure of the gamification method as a universal tool in teaching. As a result, the tasks and functions of gamification were identified, the theoretical foundations for the use of gamification in education were formulated, and Internet resources were described.

Journal
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью Издательство Ставролит
Number of issue
2
Language
Russian
Pages
291-296
Status
Published
Year
2023
Organizations
  • 1 Российский университет Дружбы народов
Keywords
gamification; games; grammar; english language; high school; increased motivation; геймификация; игры; грамматика; английский язык; средняя школа; повышение мотивации
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/103011/
Share

Other records