Modeling professionally - oriented and interactive online companions for students of technical universities while teaching English as a foreign language

The purpose of the study is to examine and demonstrate the significance of online companions while teaching English to students of technical universities. To achieve the goals several tasks were set: to explain the vital part of teaching English for specific purposes, to pinpoint the importance of various interactive online tasks in Canvas digital platform. The scientific novelty of the study is to enumerate the development of online companions which contain various activities for boosting the knowledge of learners despite the classroom activities. Professionally oriented teaching of a foreign language is obviously considered as the prior feature in teaching English for students of technical universities. Many approaches and techniques have been developed to enhance the knowledge of students. The role of developing a single mechanism like online components is crucial in the educational environment conditions of higher institutions. The results of numerous analyses illustrated that there are innumerable methodological areas and technologies for teaching English at nonlinguistic universities. Hence, special attention is paid for some useful resources like online components in LMS Canvas platform, where wide range of online exercises and interactive activities were constructed, for upgrading fundamental skills to master the English language.

Цель исследования - рассмотреть и продемонстрировать значение онлайн-компаньонов при обучении английскому языку студентов технических вузов. Для достижения целей было поставлено несколько задач: объяснить жизненно важную часть обучения английскому языку для конкретных целей, определить важность различных интерактивных онлайн-задач на цифровой платформе Canvas. Научная новизна заключается в том, чтобы перечислить разработку онлайн-компаньонов, которые содержат различные задания для повышения знаний учащихся, несмотря на занятия в аудитория. Профессионально ориентированное обучение иностранному языку, очевидно, рассматривается как приоритетная черта в обучении английскому языку студентов технических вузов. Для расширения знаний учащихся разработано множество подходов и методик. Роль разработки единого механизма наподобие онлайн-компонентов является определяющей в условиях образовательной среды вуза. Результаты многочисленных анализов показали, что методологических направлений и технологий обучения английскому языку в неязыковых вузах существует бесчисленное множество. Следовательно, особое внимание уделяется некоторым полезным ресурсам, таким как онлайн-компоненты на платформе LMS Canvas, где был создан широкий спектр онлайн-упражнений и интерактивных действий для повышения базовых навыков для овладения английским языком.

Authors
Journal
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью Издательство Ставролит
Number of issue
2
Language
English
Pages
271-277
Status
Published
Year
2023
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
  • 2 National University of Science & Technology (MISIS)
Keywords
professionally oriented teaching; foreign language; Canvas components; communicative competence; non-linguistic universities; interactive methods; online companions; English for Special Purposes; профессионально ориентированное обучение; иностранный язык; компоненты Canvas; коммуникативная компетенция; неязыковые вузы; интерактивные методы; онлайн-компаньоны; английский для специальных целей
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/103010/
Share

Other records