Социальный маркетинг в рекламной деятельности российских организаций на примере "WHAT IF SEMIN"

Статья посвящена исследованию проблем, возникающих в социальном маркетинге, и поиску их решения на примере рекламной деятельности креативного агентства «WHAT IF SEMIN». Рассмотрены основные цели и задачи социального маркетинга, проблемы манипуляций и целеполагания данного вида маркетинга, разница проведения социального маркетинга для коммерческих и некоммерческих организаций.

The article is devoted to the study of problems arising in social marketing and the search for their solutions on the example of the advertising activities of the creative agency "WHAT IF SEMIN". The main objectives and problems of manipulation in social marketing were studied. Moreover we have analysed the goal-setting of this type of marketing and the difference of social marketing for commercial and non-profit organizations.

Publisher
Пуляк Александр Владимирович
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
489-495
Status
Published
Year
2023
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
social marketing; commercial organizations; nonprofit organizations; Alexander Semin; manipulation in advertising; coercion through advertising; goal setting; advertising; commercial; социальный маркетинг; коммерческие организации; некоммерческие организации; WHAT IF SEMIN; Александр Сёмин; манипуляция в рекламе; принуждение через рекламу; целеполагание; реклама; ролик
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/101040/
Share

Other records