Умение говорения является важным компонентом иноязычной коммуникативной компетенции будущих учителей английского языка. В статье представлена методика формирования умения говорения у будущих преподавателей английского языка с помощью системы упражнений на основе средств драматизации. Установлены методические принципы создания данной системы упражнений, определены этапы формирования умения говорения, выделены типы и виды упражнений для формирования умения говорения средствами драматизации и обосновано их распределение по этапам обучения, выполняемых поэтапно в процессе формирования умения говорения у будущих преподавателей английского языка.
Speaking is an important component of the foreign language communicative competence of future English teachers. The article presents a methodology for the formation of speaking skills in future English teachers using a system of exercises based on dramatization means. The methodological principles of creating this system of exercises are established, the stages of the formation of speaking skills are determined, the types and types of exercises for the formation of speaking skills by means of dramatization are identified, and their distribution by stages of training is substantiated, performed in stages in the process of forming speaking skills in future teachers of English.