В статье рассматриваются вопросы межкультурной коммуникации на примере печатной рекламы тайских товаров и услуг, адресованной русскоязычным туристам. Автор анализирует языковые средства создания рекламного образа, определяет роль кросс-культурного фактора в организации делового общения между тайскими рекламодателями и русскоговорящими туристами. По мнению автора, при создании рекламного образа товара и отборе оформляющих его языковых средств важно учитывать кросс-культурный фактор, что успешно сделано в рекламе товаров и услуг Таиланда, направленной на русскоязычных туристов.
The article discusses the issues of intercultural communication on the example of print advertising of Thai goods and services addressed to Russian-speaking tourists. The author analyzes the linguistic means of creating an advertising image, defines the role of the cross-cultural factor in organizing business communication between Thai advertisers and Russian-speaking tourists. According to the author, it is important to take into account the cross-cultural factor when creating an advertising image of the product and selecting the linguistic means, which has been successfully done in advertising of Thai goods and services for Russian-speaking tourists.