Corporate multiculturalism is a practice that many companies are currently adopting. This article is devoted to the processes of adaptation of personnel from different regions of the world to the same corporate work environment. The creation of these teams contributes to the growth of the company, among other things, because of the wide range that it occupies, and that it brings great benefits to the company's expansion in various markets around the world. Theoretical aspects, as well as advantages, disadvantages and problems are described in this article. The aim of this study is to increase the corporate culture among managers and employees in order to achieve a greater future vision of people-to-people relationships in the corporate environment.
Корпоративная мультикультурность - это практика, которую в настоящее время принимают многие компании. Эта статья посвящена процессам адаптации персонала из разных регионов планеты к одной и той же корпоративной рабочей среде. Создание этих команд способствует росту компании, среди прочего, из-за широкого спектра, который она занимает, и что это приносит большие выгоды для расширения компании на различных рынках по всему миру. Аспекты теоретического характера, а также преимущества, недостатки и проблемы изложены в этой статье. Целью этого исследования является повышение корпоративной культуры среди менеджеров и работников для достижения большего будущего видения отношений между людьми в корпоративной среде.