Recently, Europe is witnessing a transformation in the political system, concerning right-wing populist movements, around the claim that a massive influx of migrants within its territorial borders undermines the sovereignty of the nation-state. This transformation has led to issues of economic inequalities, loss of cultural identity, and influence in voting patterns. Considering the unfolding situations, we ask: What is the effect of educational migration on economic growth and social development before, during, and after the Covid-19 pandemic? How will the current political transformation processes affect educational migrants in the post-Covid-19 pandemic in Europe? Using the systematic review methodology, the authors sort to perform a comprehensive literature search; complete a critical appraisal of the individual studies gathered; and combine the valid studies using appropriate statistical techniques. The research affirmed a case that Education could not ignore politics. We perceive it will shape populist motives on educational migrants in post-pandemic Europe. The author’s expectation of future research pays attention to the political transformation process and how anti-immigration discourse will exercise control over educational institutions.
В последнее время в Европе происходит трансформация политической системы, связанная с правыми популистскими движениями, дискурс которых сосредоточен на идее, что массовый приток мигрантов в европейский ареал подрывает суверенитет национального государства. Эта трансформация привела к проблемам экономического неравенства, утрате культурной идентичности и изменению электоральных моделей. В статье ставятся следующие исследовательские вопросы: каково влияние образовательной миграции на экономический рост и социальное развитие до, во время и после пандемии Covid-19? Как актуальные политические процессы повлияют на поведение образовательных мигрантов в период после пандемии Covid-19 в Европе? Проводится систематический обзор литературы на основе критической оценки, его выводы сопоставляются с валидными исследованиями с использованием статистических методов. Исследование подтвердило исследовательскую гипотезу, что образование не может развиваться в отрыве от актуальных политических процессов.