Цель исследования - рассмотреть языковые средства создания образа ресторана в интернет-рекламе. В статье анализируется специфика интернет-рекламы. Основное внимание уделяется сайту компании как разновидности электронного рекламного текста. Научная новизна заключается в изучении роли языковых средств создания рекламного образа ресторана, используемых на сайте заведения. Сделан вывод о том, что данные языковые средства (среди которых продуктивны бренд-неймы, эпитеты, метафоры и фразеологизмы) создают полноценный рекламный образ, вызывающий соответствующие маркетинговые ассоциации в сознании потребителей.
The aim of the study is to examine linguistic means used for creating a restaurant’s image in online advertising. The article analyses specifics of online advertising. Special attention is paid to a company’s website as a type of the electronic advertising text. The research is novel in that it studies the role of linguistic means employed for creating a restaurant’s advertising image on the establishment’s website. The article concludes that these linguistic means (the most productive being brand names, epithets, metaphors and phraseological units) create a full-fledged advertising image evoking appropriate marketing associations in consumers’ minds.