ЯЗЫКОВЫЕ СРЕДСТВА СОЗДАНИЯ ОБРАЗА В ИНТЕРНЕТ-РЕКЛАМЕ (НА МАТЕРИАЛЕ САЙТОВ РЕСТОРАНОВ РУССКОЙ КУХНИ)

В настоящей статье рассматриваются языковые средства создания образа в Интернет-рекламе. Материалом для исследования послужили сайты ресторанов русской кухни. Автор обращает внимание на характер использования языковых средств в вебмедиатексте в зависимости от различных факторов.

LINGUISTIC MEANS POWER AND SIGNIFICANCE OF CREATING AN IMAGE IN ONLINE ADVERTISING (ON THE MATERIAL OF THE SITES OF RESTAURANTS OF RUSSIAN CUISINE)

The linguistic means of creating an image in online advertising are significant factors that influence consumer restaurant selection. Therefore, this study aims to investigate the most influential linguistic means which are meant to create an “image” in advertisement through the internet. The material for the study was the sites of Russian cuisine restaurants. Particularly, author of this study focuses on linguistic means usage patterns in the Web media text, depending on various factors.

Издательство
РУДН
Язык
Русский
Страницы
142-148
Статус
Опубликовано
Год
2020
Организации
  • 1 Российский университет дружбы народов
Ключевые слова
internet-advertising; restaurant advertising; advertising image; linguistic means; интернет-реклама; реклама ресторана; рекламный образ; языковые средства
Дата создания
02.11.2020
Дата изменения
02.11.2020
Постоянная ссылка
https://repository.rudn.ru/ru/records/article/record/67269/
Поделиться

Другие записи