В статье проводится анализ успешного продвижения бельевых брендов - лидеров мирового рынка. На примере Victoria's Secret и Ma P'etite Culotte показана история создания брендов, рассмотрены маркетинговые ходы этих компаний, обусловившие их мировой успех. Проанализированы сходство и уникальность этих приемов. Отмечено, что акцент обеими компаниями был сделан на мужскую аудиторию, а женская аудитория привлекалась уже на пике популярности бренда. Именно выбор новой аудитории в качестве клиента и стал успешным маркетинговым ходом, который, тем не менее, не вступал в противоречие с одним из основных законов маркетинга о клиентоориентированности.
This article is analyzing the world's leading lingerie brands successful promoting. The historical development of the brands Victoria's Secret and Ma P'etite Culotte is taken as an example, the marketing activities of these companies, which led to its world success, are considered in this article as well. Besides, similarity and uniqueness of marketing activities of these two brands are analyzed. It is pointed out that both companies were first focused on men, whereas women were attracted to it later, at the peak of the brand popularity. Despite the fact that the successful marketing strategy was the choice of new brand target audience, this new approach didn't contradict to the main marketing law which is a focus on customer satisfaction.