THE USE OF PREPARATORY EXERCISES BASED ON READING STRATEGIES AS A CONDITION FOR THE SUCCESS OF THE TRANSLATION ACTIVITY OF STUDENTS

In modern methodological science, teaching translation at the University is associated with the mastery of students a set of translation operations on the basis of lexical, grammatical, lexical and grammatical transformations, as a rule, on the basis of the text.

Авторы
Аnna1 , Denisova Larisa1 , Karaulova Tatiana 3 , Chunlai Jan
Издательство
Российский университет дружбы народов
Язык
Английский
Страницы
63-65
Статус
Опубликовано
Год
2019
Организации
  • 1 Moscow Pedagogical State University
  • 2 RUDN University
  • 3 Yashun Institute of Foreign Languages
Ключевые слова
translation from the native language into a foreign language; reading strategies; strategies of reading activity; pre-translation activities of students
Дата создания
20.02.2020
Дата изменения
20.02.2020
Постоянная ссылка
https://repository.rudn.ru/ru/records/article/record/58677/
Поделиться

Другие записи

Арстанбек К.Ж.
Проблемы внедрения международных стандартов аудита и учета, практика их применения в странах СНГ. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2019. С. 63-66