МЕХАНИЗМ РОЖДЕНИЯ МЕТАФОРЫ В СОВРЕМЕННЫХ РЕКЛАМНЫХ ТЕКСТАХ

Как основное средство продвижения бизнеса, реклама является одним из незаменимых средств получения информации для людей в современной жизни. Тонкость использования текстов часто тесно связана с метафорической информацией, содержащейся в них. Является ли реклама успешной, принята ли она аудиторией, играет важную роль. Статья посвящена одной из актуальных проблем использования метафоры в русском рекламном тексте.

THE MECHANISM OF METAPHOR IN MODERN ADVERTISING TEXTS

As the main means of promoting a business, advertising is one of the indispensable means of obtaining information for people in modern life. The advertising text is more attractive and persuasive by using metaphor. Whether the ad is successful, or it is accepted by the audience, advertising plays an important role. The article is focus on one of the urgent problems of using metaphors in the Russian advertising text. In this article, we will study how the metaphor comes into being and functions of it in advertising texts. The aim of the study is to analysis existing experience working on advertising text using metaphors. Advertisers use specific metaphors to not only achieve its pragmatic function, but also reproduce its aesthetic characteristics. The research material was the analysis of scientific publications on the use of metaphors in modern advertising texts.

Издательство
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Язык
Русский
Страницы
570-575
Статус
Опубликовано
Год
2019
Организации
  • 1 Российский университет дружбы народов
Ключевые слова
metaphors in the Russian advertising text; advertising; metaphor; метафора; реклама; метафора в рекламном тексте
Дата создания
20.02.2020
Дата изменения
20.02.2020
Постоянная ссылка
https://repository.rudn.ru/ru/records/article/record/58623/
Поделиться

Другие записи

FOREWORD

Статья
Abashidze Aslan, Solntsev Aleksandr
Защита окружающей среды: взаимодействие международного и национального права = Protection of Environment: Interaction Between International and National Law. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2019. С. 5-7