7 EFFECTIVE WAYS TO BUILD YOUR PRODUCT'S BRAND AWARENESS

Objectives We conduct our research of successful and unsuccessful PR campaigns of worldwide brands, such as IKEA, Coca-Cola, Pepsi, Nike, Nesquik and P&G and we reveal 7 key ways to build brand awareness.Methods The research involves the analysis of successful and unsuccessful PR campaigns examples.Results Some worldwide companies use the 4Ps strategy. In order to increase brand awareness, it is important not only to focus on advertising and promotion, but also to take into account such aspects as: price, product, place and promotion. The identified mistakes in non-compliance with this strategy helped to identify the main ways to increase brand awareness.

Авторы
Издательство
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Язык
Английский
Страницы
47-52
Статус
Опубликовано
Год
2019
Организации
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Ключевые слова
brand awareness; public relations; advertising; place; product; promotion; price
Дата создания
20.02.2020
Дата изменения
20.02.2020
Постоянная ссылка
https://repository.rudn.ru/ru/records/article/record/58514/
Поделиться

Другие записи

Белов В.Н.
XII Кантовские чтения. Кант и этика Просвещения: исторические основания и современное значение = 12th Kant-Readings. Kant and the Ethics of Enlightenment: Historical Roots and Contemporary Relevance. Балтийский федеральный университет имени Иммануила Канта. 2019. С. 47-48
Иванова М.Г.
Духовно-нравственная культура в высшей школе. Студенческая молодежь: свобода и ответственность: тезисы и итоговые документы VI Международной научно-практической конференции в рамках XXVII Международных Рождественских образовательных чтений. Москва, 29 января 2019 г.. РУДН. 2019. С. 47-53