AUTHORIAL STANCE IN L2 ACADEMIC ENVIRONMENTAL TEXTS

The paper addresses the issue of authorial stance in L2 academic writing. It sheds new light L2 writing of Russian and international academics. Several corpora have been created for this research. Quantitative and qualitative results of the study provide information for the writing classes and highlights the issues that have been omitted by textbooks so far.

Авторы
Rudneva M. 1 , Faizi R.2
Издательство
РУДН
Язык
Английский
Страницы
250-252
Статус
Опубликовано
Год
2018
Организации
  • 1 RUDN University
  • 2 Mohammed V University
Ключевые слова
academic writing; authorial stance; corpus study; learners' corpus
Цитировать
Поделиться

Другие записи

Pavlova E.B.
Люди. Наука. Инновации в новом тысячелетии: сборник научных трудов 2-й Международной молодежной научно-практической конференции: в 2 частях. Москва, 26-27 ноября 2018 г. Часть 1. РУДН. 2018. С. 247-250
Merkulova T.S., Rudina A.V.
Люди. Наука. Инновации в новом тысячелетии: сборник научных трудов 2-й Международной молодежной научно-практической конференции: в 2 частях. Москва, 26-27 ноября 2018 г. Часть 1. РУДН. 2018. С. 264-268